ERGONOMIA PRACY FIZYCZNEJ

“Ergonomia pracy fizycznej” to wykład, podczas którego dowiesz się w jaki sposób zadbać o układ ruchu w trakcie czynności wymagających dużego obciążenia fizycznego.

Długotrwałe pozycje statyczne, codzienne dźwiganie ciężkich przedmiotów, czy praca wymagająca monotonnych, powtarzalnych ruchów może doprowadzić do przeciążenia lub urazu. Jak temu zapobiec? Przede wszystkim stosując proste rozwiązania z wykorzystaniem prawidłowej ergonomii pracy fizycznej.

Jesteś osobą, która ma obciążającą pracę fizyczną lub Twoja firma zatrudnia pracowników na stanowiskach wymagających takiej pracy? Ten wykład jest dla Ciebie znakomitym rozwiązaniem, aby zmniejszyć ilość kontuzji i zwolnień lekarskich z powodu dolegliwości bólowych i urazów układu ruchu.

Każde szkolenie może być zrealizowane w wersji stacjonarnej w miejscu pracy, jak również w wersji online. Jego plan może być także dostosowany indywidualnie do potrzeb Twojej firmy.

PLAN WYKŁADU:

1. Profilaktyka zdrowotna – bądź dla siebie łaskawy.
  2. Kręgosłup jako oś ciała – anatomia i biomechanika.
  3. Dlaczego kręgosłup boli?
  4. Lepiej nie ryzykuj – konsekwencje braku prawidłowych nawyków.
  5. Analiza czynników ryzyka w Twojej pracy.
  6. Podstawy ergonomii – punkt widzenia fizjoterapii.
  7. Ergonomia w praktyce – pokaz jak ustawić się przy stanowisku, jak odciążać stawy, jak zmieniać pozycje, nauka samodzielnej korekcji postawy.
  8. Ćwiczenia w/po pracy, część warsztatowa.
  9. Zapobiegaj bólowi w pracy i w domu – ogólne zasady.
  10. Pytania i odpowiedzi.

Jesteś zainteresowana/y współpracą? Napisz do mnie w celu uzyskania szczegółowych informacji:

piotr@fizjologika.pl